• رد پالت، پالتی برای تمامی کسب و کارها
  • تلفن: 02188283411

شبکه اجتماعی تردز و رازهای متا

شبکه اجتماعی تردز و رازهای متا

مدتهاست که مارک زاکربرگ در جدال تن به تن با ایلان ماسک است و همه منتظر شنیدن خبری از سوی این دو بودیم. که نهایتا شبکه تردز Treads توسط مارکزاکربرگ و کمپانی متا به بازار عرضه شد. شبکه اجتماعی که می خواهد در رقابت با توئیتر پیشی بگیرد. شبکه ای که بسیار زیاد شبیه توئیتر است. فعلا نمی توان تردز را قضاوت کرد باید منتظر بروزرسانی های جدید شرکت متا برای این شبکه جدید بود.

شبکه اجتماعی تردز treads نسخه متن محور اینستاگرام محسوب می شود. پر واضح است تمرکز اینستاگرام بر روی محتوای تصویری و ویدئویی است اما تمرکز تردز بر روی محتوای نوشتاری است و در واقع چالش جدیدی برای شبکه توئیتر محسوب می شود. 

کاربران این شبکه می توانند متون خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. محتواهای متنی فعلا در این شبکه نوظهور تا ۵۰۰ کاراکتر محدود هستند و مکان اشتراک بیش از آن امکانپذیر نیست.

قابل ذکر است کاربران تردز می توانند ویدئو و تصویر هم در کنار نوشته هایش به اشتراک بگذارند ولی تفاوت اصلی در انتشار متن نوشتاری تنهاست. که این قابلیت در اینستاگرام وجود ندارد.

شبکه اجتماعی تردز و رازهای متا

مزیت های شبکه تردز Treads

  • ثبت نام و عضویت آسان در تردز:

از مزایای شبکه تردز عدم راه اندازی این شبکه توسط ثبت نام اولیه و مراحل طولانی است. کاربر با داشتن یک اکانت اینستاگرام می تواند به راحتی وارد شبکه تردز شود. در ضمن آدرس این شبکه با اینستاگرام یکی است. مثلا آدرس اینستاگرام ما myredpalet است بعد از ورود به شبکه تردز آدرس ما هم در این شبکه همان  myredpalet ثبت شده است و این نشان از مکمل بودن این دو شبکه با هم می باشد.

در ضمن تمامی اکانت هایی که در اینستاگرام دنبال می کردید را بعد از ورود به این شبکه مجدد می توانید دنبال کنید. چون تردز همه این اکانت ها را با حساب شما بهمراه می آورد.

  • قرار دادن لینک در بایو:

یکی دیگر از مزایای تریدز قرار دادن لینک و لوگوی اینستاگرام، بصورت اتوماتیک در بالا و گوشه سمت راست این اپلیکیشن هست. این گزینه کمک بسیار زیادی به جذب فالورهای شبکه اینستاگرام می کند. 

مزیت دیگر آن امکان درج لینک دلخواه است. معمولا کسب و کارهای دارای سایت می توانند لینک سایت خود را در بایوی این شبکه قرار داده تا کاربرانشان دسترسی سریعی به سایت آنها داشته باشند. این لینک به همراه آیکن سایت در بالا و گوشه سمت چپ این اپ قرار می گیرد.

  • نسخه اندروید و ios:

اپلیکیشن تردز Trades هم برای اندروید و هم برای ios منتشر شده است و کاربران هر دو سیستم عامل می توانند از آن استفاده کنند.

آموزش نصب نسخه انروید و ios اپلیکیشن تردز treads
  • رابط کاربری آسان:

کار کردن با این شبکه اجتماعی در شرایط فعلی بسیار راحت است. حتی راحت تر از کار با اینستاگرام می باشد. قطعا اگر این رابط کاربری در آینده هم به همین شکل ساده و روان باشد یکی از مزایای رقابتی این شبکه با توئیتر خواهد بود.

معایب شبکه تردز Treads:

  • ناقص بودن نسخه وب:

نسخه تحت وب یا دسکتاپ تردز هم انتشار پیدا کرده است. اما این نسخه تحت وب فعلا تمام کارآیی های نسخه اپلیکیشن آن را ندارد. پس بهتر است از همان نسخه اپلیکیشن Treads استفاده شود.

  • عدم پاک کردن کامل حساب تردز Treads:

متاسفانه این برنامه دارای کم و کاستی هایی است که قطعا به مرور زمان مرتفع خواهد شد. مثلا کاربران نمی توانند حساب تردز خود را کامل پاک کنند. تنها می توانند آنرا بصورت موقت غیر فعال کنند و برای پاک کردن دائم باید حساب اینستاگرام متصل به تردز را کلا delete account کنند.

  • عدم ارسال پیام خصوصی:

یکی دیگر از مشکلات این شبکه اجتماعی عدم وجود دایرکت مسیج یا ارسال پیام خصوصی کاربران است که فعلا چنین موضوعی در شبکه تردز وجود ندارد.

  • فیلتر بودن برنامه تردز:

متاسفانه برنامه تردز هم مانند برنامه های فیس بوک، واتساپ، توئیتر و خیلی از شبکه های اجتماعی پرکاربر دیگر در ایران فیلتر می باشد و کاربران باید حتما از طریق وی پی ان و تغییر آی پی وارد این شبکه نوپا شوند.

  • عدم هشتگ گذاری:

هشتگ یکی از راه های بسیار عالی برای رسیدن به بازار هدف در اکثر شبکه های اجتماعی است. متاسفانه تردز از این قابلیت فعلا محروم مانده و امیدواریم در بروزرسانی های بعدی این قابلیت پرکاربرد به آن اضافه گردد.

  • عدم ویرایش پست ها در Treads:

یکی از ضعف های عجیب این شبکه محتوا محور عدم ویرایش محتواهای منتشر شده است. قطعا این هم یکی از ضعفهای برجسته است که به مرور زمان باعث آزردگی خاطر کاربران خواهد شد.

  • عدم ساخت اکانت مستقل از اینستاگرام:

این گزینه برای عده ای از کاربران جزو مزایا محسوب می شود. اما عده دیگری از کاربران تمایل دارند حسابی کاملا مستقل از اکانت اینستاگرام خود داشته باشند. اما متاسفانه تا امروز این اتفاق امکانپذیر نیست و باید منتظر بروزرسانی های جدید و اتفاقات بهتر در این شبکه اجتماعی باشیم.

  • محدودیت انتشار محتوا:

در این روزهای آغازین فعالیت شبکه اجتماهی ما شاهدیم که کاربران می توانند محتواهای نوشتاری تا ۵۰۰ کلمه و فیلم و کلیپ به مدت نهایتا ۵ دقیقه در این شبکه بارگزاری کنند. امیدواریم در مراحل بعدی حداقل محدودیت تعداد کاراکتر از این شبکه حذف شود.

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *